#14 VÁLSÁGÁLLÓ ÜZLETI MEGOLDÁSOK I. – Piackutatás és költségcsökkentés az üzletedben

Sosem szerettem feleslegesen riogatni az embereket, viszont most egy komoly, 4 hetes témába kezdünk bele, mert amikor saját üzletről vagy hálózatépítésről beszélünk, nem szabad figyelmen kívül hagynunk azt a piaci helyzetet, ahol tevékenykedünk, aminek a részei vagyunk a vállalkozásunkkal.

Mostanában sokat hallani a válság kifejezést; híradóban, újságokban, vagy akár csak a hétköznapi beszélgetéseink során is feljöhet ez a téma. Sajnos az elmúlt évek rávilágítottak arra, hogy egy pillanat alatt történhet valami globális esemény, aminek a hatására a világ majdnem összes kontinensén válságba kerülhetnek gazdaságok és vállalatok.

Te fel vagy készülve egy esetleges gazdasági válságra? Mit tennél annak érdekében, hogy felkészítsd a vállalkozásod és munkatársaid egy ilyen helyzetre?

A következőkben 2 tippet hozok, amit én is elvégzem a saját üzletem további építése érdekében. Jobb félni, mint megijedni – ez az én mottóm. Lássuk is, milyen válságálló üzleti megoldások állnak a rendelkezésünkre!

  1. Piaci kutatás: A válságok – vagy azok kezdetleges kibontakozása – már elindíthat piaci változásokat, amelyek befolyásolják a fogyasztói igényeket és az üzleti lehetőségeket. Egy újonnan induló vállalkozás első lépése egy átfogó piackutatás, mely során feltérképezzük, hogy ki a célcsoportunk, kik a versenytársaink, és egyátalán mekkora esélyünk van befutni, mint új piaci szereplő. VISZONT időközönként jó egy-egy friss kutatást végezni, és finomhangolni a startégiánkon, ha szükséges, hiszen a piac folyamatosan változik, ezt pedig nekünk figyelemmel kell kísérnünk a siker érdekében. Fontos tehát, hogy megtudjuk, hogyan változtak a vásárlói szokások és milyen új üzleti lehetőségeink nyílnak.


  2. Költségcsökkentés: Az üzleti válságok során a költségcsökkentés fontos szerepet játszik az átvészelésben. Ha nem tudjuk az eladásainkat, azaz a bevételünket növelni, akkor célszerű a kiadásainkat górcső alá venni. Át kell vizsgálnunk az összes működési költségünket, és meg kell találnunk a lehetőségeket a megtakarításra. Ilyen lehet például az energiahatékonyság javítása az eszközállományunkban vagy felülvizsgálni az esetleges céges irodánk bérlését, és áttérni ideiglenesen otthoni munkavégzésre. Ezzel nagyban tudjuk a rezsiköltségeket csökkenteni. A harmadik feles beszállítóinkkal és partnereinkkel való kiadásaink felülvizsgálata, és ahol szükséges, ott szolgáltatót kell váltanunk, illetve a működési folyamatainkat is érdemes egyszerűsíteni. 

Sajnos egy gazdasági- és piaci válság sohasem jó a piaci szereplőknek. Ilyenkor minden esetben bekapcsol a vállalati életösztön, azaz hogyan élje túl az üzletünk azt az időszakot, amikor minden ember visszatartja a pénzét, félreteszi, és visszavesz a vásárlásból.

Viszont minden krízis egy fejlődési lehetőséget is hordoz magában! Az a vállalkozás, amelyik képes alkalmazkodni a megváltozott piaci viszonyokhoz, erősebben térhet vissza majd, amikor talpraállt a világ.

Kívánok Neked és az üzletednek májusban is sok sikerélményt, és ne feledd, hetente készülök újabb válságálló tanácsokkal. 🙂

Szeretettel gondolok Rád,

Rózsa

Szórádi Rózsa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük