#2 KEZDETI NEHÉZSÉGEK – Hogyan induljunk el az MLM vállalkozással?

A múlt heti levelemben bevezettelek a 2023-mas terveim előszobájába. Szeretném, ha az elmúlt 15 évben megszerzett MLM tudásomat átadhatnám Neked.

Ezért indítom el hamarosan az MLM Karrier Iskolát, ami egy átfogó tudást fog adni azoknak, akik érdeklődnek a hálózatépítés szakmája iránt. Igen, ez is egy szakma, és mint minden szakmában nehéz az elindulás, sokan elakadnak az első buktatóknál. De nem Te! 🙂

A vasárnapi MLM hírleveleimmel szeretném fenntartani az érdeklődésedet, és olyan gyakorlati tippeket osztani meg Veled, melyek a Te vállalkozásodban is hasznodra lesznek.

Az előző levelemben a Multi Level Marketinget definiáltuk, átvettük az előnyeit és hátrányait ennek az üzleti stratégiának, és szót ejtettem arról a “bátorság csomagról”, melyet összegyűjthetsz hétről-hétre. 

Haladjunk tovább a témában! Velem tartasz?

“Minden kezdet nehéz” – tartja a mondás, és amikor egy új vállalkozásba vágunk, akkor fontos tudnunk, hogy az mivel jár. Természetesen sok tényezőtől függ a sikerünk, mint például, hogy milyen terméket vagy szolgáltatást akarunk értékesíteni, vagy hogy milyen piac, milyen célcsoport megszólításában gondolkozunk.

Az MLM vállalkozás elindításakor, vagy a csatlakozás után a következőket érdemes megtervezned:

  1. Célkitűzés és tervezés: Írd le, hogy miért kezded el ezt a vállalkozást. Mi a személyes célod, illetve miért lesz jó a vásárlóknak és leendő klubtársaidnak, ha csatlakoznak? Tervezd meg a következő 1 évedet; mit szeretnél elérni az első hónapban, az első negyedévben, és az első 1 évben. Írhatsz eladott termékszámot, értékesített szolgáltatást vagy bevételt is konkrét célszámokkal.
  2. Válaszd ki mit fogsz értékesíteni: Minden vállalkozás valamit el szeretne adni; fizikai terméket vagy szolgáltatást. Határozd meg a vállalkozásod portfólióját, a termékeid vagy szolgáltatásaid listáját. Egy jó tanács: NE VÁLLALD TÚL MAGAD, csak annyi árucikket kommunikálj, amennyi igényt ki is tudsz elégíteni.
  3. Végezz piackutatást: Alaposan tanulmányozd át a vállalkozásod típusát. Fontos, hogy tisztán lásd a következőket:
    – mekkora az a piac, ahol értékesíteni tudsz?
    – hány versenytárs van már jelen a piacon, és nekik mekkora a forgalmuk? (ezeket a publikus információkat megtalálod a https://www.ceginformacio.hu/ oldalon, de a saját weboldalukon is körülnézhetsz)
    – milyen áron tudnád eladni a terméked? mások mennyiért értékesítik ugyanazt?
  4. Marketing és értékesítés: Alakítsd ki marketing és értékesítési stratégiádat, hogy ne időközben kelljen optimalizálnod. Fontos, hogy tisztán lásd; mennyit tudsz eladni egy hónapban és milyen áron! Ezen információk birtokában pedig érdemes legalább egy online felületen jelen lenned, ahol megtalálható Rólad és a vállalkozásodról minden információ: egy weboldal vagy egy ingyenes Facebook oldal létrehozása indulásnak tökéletes.
  5. Folyamatos tanulás és fejlesztés: Fontos, hogy a hajót nem csak elindítjuk a tengeren, de folyamatosan kormányozzuk is, tanulva a környezeti és piaci hatásokból. Ne sajnáld az időt és a pénzt arra, hogy fejleszd az üzleti képességeidet, a tárgyalástechnikád vagy a marketing felületeidet. Ezekkel mind mélyebb bizalmat fogsz tudni kialakítani a potenciális és meglévő vásárlóid körében.

Kezdd el most a tervezést, és ne feledd, ha elakadnál, írj nekem e-mailt, és egyeztessünk egy konzultációt! 🙂

Szeretettel gondolok Rád,

Rózsa