Előző héten a piackutatásról és költségcsökkentésről beszéltünk, mint a legfontosabb válságálló üzleti megoldások. De ez a két terület önmagában nem tudna segíteni nekünk átvészelni a szűkös időszakot, ezért arra invitállak Téged, hogy nézzünk körül a modern, 21. századi technológiák háza táján is, és merítsünk innen ötleteket!
A 21. század egyértelműen a digitalizáció felé mutat. Életünk minden területén megkönnyíti a mindennapjainkat az online jelenlét, illetve, hogy mindent el tudunk intézni, csak internet hozzáférés szükséges és egy okoseszköz.
A digitális átállás a mai cégek egyik legfontosabb célkitűzése 2030-ra. Természetesen most nem a tech-óriásokról beszélek, akik éllovasai az online jelenlétnek, hanem azokról a kisebb vállalkozásokról és hálózatépítőkről, akik még csak most ismerkednek komolyabban a digitális eszközök széles palettájával.
De miről is van szó, amikor digitális eszközökről, módszerekről beszélünk? Lássuk! 🙂
A digitalizáció egyik legnagyobb hozadéka az, hogy minél egyedibb, a leendő vásárlóim személyére és igényeire szabott ajánlatot tudjak eljuttatni számukra, a lehető leggyorsabb és leghatákonyabb módon. Ehhez manapság nem kell már több ezer prospektust vagy szórólapot kinyomtatnom, és kiállnom a Deák Térre osztogatni. Természetesen vannak vállalatok, akiknek ez a tevékenység fontos szerepet játszik a marketing mixükben, de ez a cikk most másról szól.
Ismerjük azt a vicces mondást, hogy aki nincs fent Facebookon, az nem is létezik. Viszont ez lassan tényleg így van. Annak érdekében, hogy minél több potenciális vásárlót meg tudjunk szólítani fontos, hogy tudjuk, hol érhetjük el őket online. Ehhez biztosít rengeteg lehetőséget a Google és a Facebook csoport, ahol személyreszabott, egyedi hirdetéseket tudunk indítani, hogy a keresőoldalakon és a közösségi média felületeken is jelen lehessen vállalkozásunk.
Az online jelenlét egyik legnagyobb előnye, hogy sokkal olcsóbb, mint az offline anyagok terjesztése (plakátok, molinók, kitelepülések, brossúrák, prospektusok, szórólapok, katalógusok, stb.). Gondoljunk csak bele; pár kattintással elindíthatunk egy több ezer, vagy akár több tízezer főt célzó hirdetést, ami hetekig kínálja magát az érdeklődőknek.
Egy szép, igényes honlap mellett a közösségi média felületeken való megjelenés bombabiztos kombináció lehet a számunkra, de ezt még mindig tudjuk tetézni. A honlap és a social csatornák mellett nagyon hatékony eszköz a hírlevél adatbázis. Ha szeretnénk a már meglévő vásárlóinkkal, érdeklődőinkkel fenntartani a kapcsolatot (ami nagyon ajánlott, nem szabad elengedni a kezüket, mert akkor lecsap rájuk valamelyik versenytársunk), akkor érdemes egy hírlevél adatbázist elkezdenünk kiépíteni, ahova önszántukból olyan emberek iratkoznak fel, akik érdeklődnek az üzletünk iránt. A hírlevélben tudunk személyreszabott ajánlatokat, kedvezményeket, kuponokat kínálni a lojális követőinknek, illetve bármilyen témában tudjuk őket tájékoztatni.
A COVID megmutatta, milyen az, amikor egyszerűen nem tudunk személyesen találkozni. Ilyenkor jön nagyon jól egy online meeting vagy digitális konferencia szervezése, amely számos ingyenes alkalmazással igénybevehető 45 és 60 perc erejéig. Természetesen, ha hosszabb találkozókat, webinárokat szeretnénk tartani, akkor pár ezer forintért elő tudunk fizetni, így számos egyéb funkcióval is kibővül a virtuális konferenciatermünk.
Ha felkeltette az érdeklődésed az online marketing világa, szeretnél többet megtudni, vagy konkrét kérdésed lenne egy elakadás miatt, küldj egy üzenetet nekem, és beszéljünk róla! 🙂
Szeretettel gondolok Rád,
Rózsa