Elérkeztünk a májusi válságálló megoldások áttekintésének az utolsó szakaszához. Végigvettük az elmúlt 3 hétben a piackutatás és költségcsökkentés fontosságát, a digitális világban való megjelenésünk előnyeit és az innovációk általi megújulást.
Az utolsó témánk mintegy összefoglalása az eddigi 3 levélnek; a rugalmasság és az alkalmazkodóképesség fontossága az üzletben.
Egy vállalkozás akkor csődöl be, ha nem képes tartani a lépést a folyamatosan változó piaci viszonyokkal. Ez egy olyan dolog, amit kénytelenek vagyunk elfogadni, ha a fogyasztói társadalomban szeretnénk érvényesülni.
De miben és hogyan tudunk rugalmasak lenni, hogy abból mindenki – azaz a cégünk is, a munkatársak is és a vásárlók is – profitáljon?
Nézzük! 🙂
- Sohasem késő újrakezdeni: mikor elindítottuk a vállalkozásunk, vagy csatlakoztunk egy hálózatépítő cég csapatához, akkor elindultunk egy konkrét irányba a termékeinkkel és szolgáltatásainkkal. Kialakult, hogy milyen célcsoportnak akarunk eladni, és milyen csatornákon szólítjuk meg őket. De ahogy a világ és az emberek is benne folyamatosan változnak, úgy nekünk is le kell tudnunk követni ezeket a változásokat, ha továbbra is ki akarjuk szolgálni az igényeket. Ezért NEM SZÉGYEN újratervezni, akár az üzletünk legalapvetőbb stratégiai pilléreiben sem. Elavult az üzleti modellünk? VÁLTOZTASSUNK RAJTA! Egyre kevesebb embert érünk el a célcsoportunkban? VEZESSÜNK BE ÚJ TERMÉKET / SZOLGÁLTATÁST, hogy bővíthessük a vevőkörünket. NYISSUNK MEG új digitális csatornákat; közösségi média felületek, hírlevél adatbázis, weboldal, webshop, stb. formájában.
- Legyünk befogadók a visszajelzésekre: időközönként kérdezzük meg munkatársainkat és a vásárlóinkat, hogy min fejlesztenének a helyünkben. Ettől nem válik az üzletünk kiszolgáltatottá, sőt! Minden ember szereti, ha meghallgatják a véleményét, és ha összekötjük egy promóciós kampánnyal a közvéleménykutatást, akkor nagyobb kedvvel fognak rendelkezésünkre állni az emberek. Ajánljunk fel egy kupont vagy egy apróbb ajándékot a válaszadásért cserébe!
- Ha valami nem működik, tudjuk elengedni: legyen szó offline vagy online marketing eszközről, esetleg egy termékről a palettánkban, ha nem működik úgy, ahogy szeretnénk, akkor váljunk meg tőle. Helyébe pedig keressünk új megoldásokat, melyekkel újra felkavarhatjuk az állóvizet, és felkelthetjük az emberek érdeklődését.
Nem csak az üzleti életben, hanem a magánéletben is fontos az alkalmazkodás képessége. Minél rugalmasabbak vagyunk, annál kevésbé törünk meg egy-egy kihívásnál.
Ha elakadtál a saját üzletedben, vagy kérdésed lenne az elmúlt 4 hét anyagából, keress bátran! Beszéljük át, ami Téged foglalkoztat! 🙂
Szeretettel gondolok Rád,
Rózsa