A februári MLM Karrier Suli levelekben átvettük az MLM hálózatokkal kapcsolatos előnyöket, hátrányokat és tévhiteket. Átbeszéltük, hogy az MLM-et előszeretettel hívják “piramis-játéknak”, ami bár jól szemlélteti az üzleti modell struktúráját, mégis társul ehhez a kifejezéshez egy negatív érzet is.
Sajnos az elmúlt évtizedek “porszívó-ügynökei”, akik becsöngettek az otthonokba, és – esetenként – erőszakosabb kommunikációval, nyomás alá helyezéssel szereztek maguknak új ügyfeleket, elérték az átlagos fogyasztónál, hogy ha meghallja, hogy MLM vagy hálózat, hanyatt-homlok menekülne, de legalább félig bezárná a kíváncsiság ajtaját.
Ezeket az egyszer már megkeresett fogyasztókat hívjuk “MLM sérülteknek”. Amennyire kifejező a név, annyira nehéz áttörni az első – legtöbbször rossz – benyomás után épített falat, de NEM LEHETETLEN! 🙂
Első körben meg kell értetnünk a potenciális ügyfelünkkel, hogy nem minden MLM hálózat erőszakos. Nem kell mindenhol azonnal csatlakozni, és több 100.000 forintért megvásárolni a cég kezdő csomagját. Természetesen ahhoz, hogy csatlakozhassanak a jutalék alapú üzlethez el kell fogadniuk, hogy szükséges a hálózat növelése új vásárlók vagy klubtagok bevonásával. Aki ezt nem tudja beépíteni az életébe, maradjon vásárló, de feltehetőleg akkor nem, vagy csak magasabb áron fog tudni hozzájutni a cég termékeihez.
- Nyújts átlátható és korrekt információkat: Az első és legfontosabb lépés, hogy az érdeklődőket világosan és őszintén tájékoztassuk a vállalkozásunkról, az általunk kínált termékekről, szolgáltatásokról, árakról és a vállalkozásunkhoz kapcsolódó politikákról. Ne essünk abba a hibába, amit előttünk oly sok MLM-es elkövetett; ne ferdítsünk, ne hitegessünk gyors meggazdagodással, mert hosszú távon magunknak ártunk vele, ha mégsem jönnek be a nagy ígéretek.
- Kiváló minőségű termékek és szolgáltatások: Az érdeklődőinket biztosítanunk kell arról, hogy minőségi termékeket és szolgáltatásokat nyújtunk, amelyek az elvárásaiknak és igényeiknek megfelelnek. Ha a termék nem vonzó, akkor az üzletpolitika sem lesz az. Viszont ha a termék vonzó, az már fél siker; még ha nem is csatlakozik hozzánk a hálózatba, fogyasztónak megmaradhat, és nekünk abból is származhat bevételünk.
- Felhasználói élmény: Az érdeklődőknek kellemes és hasznos élményt kell nyújtanunk minden egyes interakcióban, amelyet velünk kapcsolatban tapasztalnak. Ehhez az átláthatóságon és a kommunikáció minőségén túl fontos a vásárlói szokások és igények megismerése. KÉRDEZZÜNK sokat, TÉRKÉPEZZÜK FEL a jelenlegi élethelyzetüket és CÉLZOTTAN ajánljunk rá megoldást termékeinkkel vagy a hálózatépítés lehetőségével.
- Törekvés a problémák megoldására: Ha az érdeklődők valamilyen problémával szembesülnek, azt minden esetben komolyan kell venni és megoldást kell keresni rá. Az ügyfelek elégedettsége az elsődleges szempont.
- Kapcsolattartás és nyitottság: Az ügyfelekkel való folyamatos kapcsolattartás és kommunikáció hozzájárul a bizalom megerősítéséhez, valamint lehetőséget ad arra, hogy visszajelzéseket és észrevételeket kapjunk, ami segít javítani a termékeinket és szolgáltatásainkat.
- Garanciák és védelmi intézkedések: Az érdeklődőknek biztosítanunk kell a pénzvisszafizetési garanciát, vagy egyéb védelmi intézkedéseket, hogy vásárlásaik biztonságosak és kockázatmentesek.
Tudom, hogy a hálózatépítés nem mindig könnyű. Az elmúlt 20 évben számos kifogással és kritikával találkoztam, ami mind annak volt köszönhető, hogy azok az emberek nem értették meg az MLM-ben rejlő lehetőségeket. Ezzel semmi gond nincs, ilyenkor el kell tudni válni békében, nem szabad magunkra venni, mert ez a legtöbbször nem rólunk szól. Természetesen a kritikát mindig gondoljuk át magunkban, jogosnak érezzük-e vagy egyszerű irigységről van-e szó.
Kívánok neked sikeres tárgyalásokat, bizalmas beszélgetéseket és gyümölcsöző üzleti kapcsolatokat! 🙂