#7 Hogyan tudsz minél több embert meghívni a termékbemutatódra?

Egy vállalkozás életében – főleg, ha termékeket forgalmaz – nagyon fontos időről időre fizikailag kontaktálni, érintkezni az érdeklődőkkel, a potenciális csatlakozókkal. Az első tárgyalás után érdemes meghívni az érdeklődődet a következő céges termékbemutatóra. Ez lehet egy rendezvény, egy kóstoltatás, vagy egy olyan program, ahol interaktív módon, személyesen tudnak kapcsolódni a vállalkozásod által kínált termékekkel.

Fontos tudni, hogy az embereknek nagyon kevés az idejük, ezért nem szeretik felesleges vagy unalmas dolgokra pazarolni. A termékbemutatódnak tartalmaznia kell eredeti, kreatív ötleteket annak érdekében, hogy tényleg egy felejthetetlen élménnyel távozzanak az érdeklődők.

Mikre érdemes odafigyelni, ha egy termékbemutatót szervezel?

Határozd meg a célközönségedet: Az első lépés az, hogy határozd meg, hogy kik azok az emberek, akiknek szeretnéd bemutatni a termékeket. Lehet, hogy vannak barátaid, családtagjaid vagy üzleti ismerőseid, akiket érdekelhetnek az általad kínált szolgáltatások. Lehet, hogy egy új terület dolgozóival szeretnéd megismertetni a termékeidet, érdemes akkor célzottan olyan rendezvényekre ellátogatnod kiállítóként, ahol a számodra releváns emberek megjelennek.

Válassz egy alkalmas helyszínt: Ha nem csatlakozol egy rendezvényhez, hanem Te magad szervezed, válassz egy olyan helyet, ahol kényelmesen elfér az összes meghívott vendég. Egy jó lehetőség lehet az otthonod, vagy bérelhetsz egy kisebb helyet is. Vedd végig, hogy milyen technikai eszközökre lesz szükséged: elektromosság, laptop, projektor a kivetítéshez, egy tiszta falfelület, ahol prezentálhatsz, esetleg konyhai felszereltség.

Határozd meg az időpontot: Válassz egy időpontot, amikor a legtöbb embernek elérhető lesz. A hétvégék vagy az esti órák gyakran jó lehetőségek. De kiküldhetsz e-mailben egy szavazást a potenciális időpontokkal is; erre jó eszköz például a Doodle.

Hívd fel az embereket: Keresd fel telefonon vagy személyesen az embereket, akiket meghívnál, és tudasd velük a termékbemutatót. Adj nekik elég időt arra, hogy eldöntsék, részt vesznek-e, és kérdezd meg, milyen időpont és helyszín lenne számukra megfelelő.

Küldj meghívót: Küldj meghívókat azoknak, akik részt vesznek, hogy emlékeztesd őket az időpontról és a helyszínről. A meghívóba belefoglalhatsz egy ösztönző játékot is; aki hoz magával még egy embert, az kap valamilyen kis ajándékot vagy kedvezményt a termékedből.

Készítsd elő a terepet: Készítsd elő a termékeket és azok bemutatásához szükséges anyagokat, hogy a bemutató zökkenőmentesen menjen. Legyen látványos és kreatív; ha tudsz, vigyél céges molinókat, zászlókat vagy szórólapokat, brossúrákat és katalógusokat. A lényeg, hogy ne engedd el üres kézzel a vendégeidet, egy kis búcsúcsomagnak mindenki örül!

Légy barátságos és közvetlen: Fogadd a vendégeket barátságosan, és biztosítsd őket arról, hogy készen állsz arra, hogy válaszolj a kérdéseikre, és segíts nekik eligazodni a termékek között. Fogadd őszintén a kérdéseket és a kritikákat is, és ne hagyd, hogy a provokatívabb megjegyzések elrontsák a hangulatot.

Remélem, hogy ezek a tippek segítenek Neked a termékbemutatód megszervezésében és az emberek meghívásában. Ne feledd; ha az első bemutatón még nincs nagy tömeg, az nem jelenti azt, hogy nem jó, amit csinálsz. Lehet, hogy még nem jutott el elég emberhez az információ, vagy még több energiát kell fektetned a vállalkozásod hírének elterjesztésében. Akárhogy is alakul, mindenféleképpen le tudsz vonni belőle számos következtetést, ami segíti a jövőbeli terveidet. 🙂