Úgy gondolom, a vevőgondozás fontosságát nem kell ecsetelnem, hiszen ha nincsenek vásárlóink 🛒, nincs bevételünk💰 sem. De sajnos a mai világban, ahol minden terméktípusból legalább 10 – ha nem több – különböző márkájú termék érhető el, nem magától értetődő az, hogy következő alkalommal is tőlünk fognak vásárolni az emberek.
Pontosan a nagy kínálat miatt vált fontossá a személyesség🤝 és a bizalom🙏 az üzletben. Mit is jelent ez? A vásárlók kapcsolatba szeretnének lépni a márkával, akinek a pénzüket adják. Úgy akarják érezni, hogy a kemény munkával megkeresett pénzük jó helyre kerül, ahol ők is kapnak, és a cég is korrekt velük. Ugye Te is éreztél már így vásárlóként?
Az előző héten a nyári szabadságolásokról beszélgettünk, illetve arról, hogy ilyenkor nehezebb elérni a potenciális vásárlókat. Ez a vevőgondozásban sincs másként a forró hónapok alatt. De mit lehet tenni? Engedjük el az ügyfeleink kezét 2-3 hónapra, majd szeptemberben a semmiből tűnjünk fel újra, és kérjük meg őket, hogy vásároljanak? Biztosan van erre jobb mód is… 😏
Most kiderül, hogy mennyire ismered a kapcsolati listádon lévő embereket! 😉
📞 Nézd át a listád, és válaszd ki azokat az ügyfeleidet, akikkel régen beszéltél (6 hónapnál régebben). Hozzájuk egy kedvezményes ajánlattal jelentkezz be, csak nekik, csak most, mivel régen beszéltetek.
🎉 Hívd fel a szüli- és névnaposokat. Köszöntsd fel azokat, akik a nyári hónapok alatt ünnepelnek, és kedveskedj nekik szintén egy ajándékkal vagy akcióval.
🚲 Tudod, hogy mi a hobbijuk az ügyfeleidnek? Akiknél a válaszod igen, hívd fel őket egy olyan ajánlattal, aminél bele tudod fűzni az ő hobbijukat. Például, ha valaki nyáron szeret hegyetmászni vagy túrázni, ajánlj neki olyan szolgáltatást vagy terméket, amivel hozzájárul a hobbija tovább űzéséhez.
💟 Fontos életesemények: sokan vagyunk úgy, hogy az egyes ügyfeleink a Facebook-on is ismerősünk. Ezáltal sok olyan életeseményt nyomon követhetünk velük kapcsolatban, amit ők osztanak meg a nyilvánossággal. Használd ezt ki – természetesen jó értelemben -, és hívd fel őket egy gratulációval, vagy kedves érdeklődéssel. Mellé pedig kínálj fel kedvezményes ajánlatokat.
📝 HIÁNYOZNAK fontos adatok a listádból? Szeretnéd több ügyfelednek tudni a születésnapját, névnapját, hobbiját, családi állapotát, háziállatait, stb.? Küldj ki hírlevelet, és kérd meg őket, hogy osszák meg veled válasz üzenetben ezeket az adatokat. Természetesen NEM INGYEN kérsz ilyet; adj egy kis ajándékot vagy kupont a következő vásárlásukhoz.
❗ NE FELEDD ❗
Az emberek – ha csak nagyon jóban nem vagytok – nem szeretnek személyes információkat megosztani magukról, csak akkor, ha kapnak cserébe valamit. Tetszik, nem tetszik, ez sajnos a legtöbb esetben így van🤷. DE ettől nem kell megijedni! A kedvességet, a törődést, és az őszinte érdeklődést mindenki megérzi és szereti. Közeledj az ügyfeleid felé, hogy ők is megbízzanak benned és a szolgáltatásodban!
Szeretettel gondolok Rád,
Rózsa