Azt már tudjuk és tapasztaljuk, hogy a mai üzleti világban elkerülhetetlen a közösségi média felületek használata. Elengedhetetlen a vállalkozásunk szempontjából, hogy legalább egy csatornán jelen legyünk, ahol bemutatjuk az üzletünk lényegét, termékeit / szolgáltatásait, saját szerepünket és friss hírekkel, információkkal tudjuk az érdeklődők figyelmét fenntartani.
De mi van akkor, ha nem tudjuk elérni a kívánt figyelmet ezeken a felületeken? Legyen szó Facebook-ról, Instagramról, Youtube-ról vagy a Google keresésekben történő megjelenésünkről, fontos, hogy látható legyen a vállalkozásunk.
Sokan megijednek, amikor a hirdetésekről beszélünk, de meggyőződésem, hogy ez azért van, mert nincs elegendő információ a birtokukban. Természetesen itt is a “pénz beszél”, azaz, minél nagyobb büdzsét tudunk a reklámozásunkra fordítani, annál jobb, de szerencsére az internetes algoritmusok ennél intelligensebben és hatékonyabban működnek, így nem feltétlenül van egyenes arányosságban a hirdetésre elköltött pénz a kampányunk sikerességével.
Először is, mire jó egy online hirdetési kampány?
💡 elérhetünk vele olyan személyeket is, akik egyébként nem találnának rá a közösségi csatornánkra vagy a weboldalunkra → ÚJ ÉRDEKLŐDŐK, VEVŐK BEVONZÁSA
💡 beállíthatunk célcsoportokat, ahol kiválaszthatjuk, hogy milyen korú, milyen nemű, milyen demográfiai adatokkal, és milyen érdeklődési körrel rendelkező embereknek szeretnénk megjelenni → ezt hívjuk szegmentálásnak, amikor CÉLZOTTAN választjuk ki a számunkra fontos embercsoportokat
💡 bár a televízióban vagy rádióban futtatott reklámokkal milliós embertömeget érhetünk el, viszont ezerszer drágábbak, mint az online hirdetések, és a hátrányuk, hogy nem tudjuk nyomon követni, hogy pontosan hány emberhez ért el a reklámunk, hányan figyeltek rá, és hányan érdeklődnének iránta → az online hirdetésekkel NEM SZŐNYEGBOMBÁZUNK, hanem MESTERLÖVÉSZ puskával célzunk
💡 percről percre nyomon követhetjük egy kényelmes online felületen a hirdetéseink eredményességét, és ha azt tapasztaljuk, hogy optimalizálásra szorul, 2 kattintással változtathatunk rajta → így a hirdetésre szánt összeg minden forintját jól költhetjük el, semmi nem vész kárba
Hol tudok hirdetési kampányokat indítani?
💻 a Facebook és Instagram felületeket a Meta univerzum üzemelteti, egy helyen tudjuk kezelni ezen a két csatornán a hirdetéseket
💻 a Youtube-on is futtathatunk különböző videós hirdetéseket: 5, 6, 15, 20 másodperces videók a legkedveltebb hirdetési formátumok, de a hirdetési célunktól függően akár több perces reklámokat is készíthetünk
💻 a keresőmotorokban (pl. Google, Bing, Yahoo) történő hirdetés is nagyon fontos és kedvelt a vállalkozók körében → az emberek a vásárlás előtt szinte 95%-ban a Google keresőben kezdik a kutakodást, ezért érdemes magunkat kiemelni a tömegből, és biztosítani, hogy az első találati oldalon, hirdetésként megjelenjünk
💻 még számos online felület van, ahol hirdethetünk: híroldalak, művészi weboldalak (pl. Pinterest), videós applikációk (pl. TikTok), stb. → amennyiben érdekelnek ezek a lehetőségek, az interneten számos cikket és tanulmányt találhatsz!
És mégis mekkora összeggel indulhatok el?
Ez talán az egyik legfontosabb kérdés a hirdetések kapcsán, ami felmerül egy kezdő hirdetőben. A jó hír az, hogy nem kell milliós tételben gondolkodni! Már akár havi 30-40.000 forintos összeggel szép eredményeket lehet elérni (több 10.000 felhasználónak megjelenni), de fontos kiemelnem, hogy minden a TE EGYÉNI ÜZLETI CÉLODTÓL FÜGG!
Először mindig a hirdetési kampány célját határozd meg, mit szeretnél elérni pontosan, és ahhoz sokkal könnyebb lesz megtervezni a többi tényezőt.
Sok sikert kívánok neked a hirdetésekhez! 🤩
Szeretettel gondolok Rád,
Rózsa