#42 BECSÜLD MEG AZ ÜGYFELEIDET!

Március 19-e volt az ÜGYFELEK NAPJA. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy csak ezen az egy napon kell a meglévő, akár rendszeres vásárlóinkat megbecsülni, hiszen nélkülük az üzletünk sem tarthatna ott, ahol. 

“A szolgálat mindig megelőzi az értékesítést” – Ezt Berka Lászlótól tanultam, aki a Legendás Ügyfél Élmény Rendszer, azaz a LÜÉR megálmodója. Ha kíváncsi vagy a részletekre, látogass el a weboldalára. Szívből ajánlom mindenkinek!

Laci filozófiája is arra épül, hogy az EMBER FONTOSABB, MINT A PROFIT. Legalábbis szerintem így kellene működnie a világnak. Tudom, nem így működik, de szerintem az a fontos, hogy mi mindig egy ETIKUS, ÜGYFÉLKÖZPONTÚ vállalkozói politikát alkalmazzunk, mert a visszatérő, elégedett ügyfélkörnek és a hosszú távú sikernek ez a záloga

Mikre figyeljünk, ha ügyfélgondozásról van szó?

  • legyünk folyamatosan elérhetőek a számukra (természetesen ez nem a 0-24 nonstop hívható forródrótot jelenti); azaz ha keresnek telefonon, válaszoljunk nekik, ha épp elfoglaltak vagyunk, küldjünk egy előre beállított “Visszahívlak hamarosan” üzenetet, és amint alkalmunk nyílik rá, rögtön keressük is fel őket. Valamint ha szabadságra megyünk, legalább előre 1-2 héttel kommunikáljuk minden felületünkön ezt az információt, hogy senkit ne érjen meglepetésként.
  • legyünk jelen minél több csatornán; lehessen velünk kapcsolatba lépni telefonon, e-mailen keresztül, ha van weboldalunk, ott is tüntessük fel az elérhetőségeinket, illetve a social média felületeken is jelenjünk meg (pl.Facebookon, ahol privát üzenetet is írhatnak nekünk).
  • “nem várt sütik”: mindenki szereti a meglepetéseket; időközönként érdemes megajándékozni a legrégebbi, leghűségesebb ügyfeleidet. Lehet ez egy kedvezményes kupon, egy kis repi ajándék vagy valamilyen élmény, amit Te szolgáltatsz nekik (pl. elhívod őket egy üzleti reggelire)

Amitől többek lehetünk az ügyfeleink szemében (és szívében):

Amikor kommunikálunk velük, értő figyelemmel próbáljunk meg lenni feléjük. Tapasztalataim szerint az emberek rögtön megérzik, ha csak udvariaskodásból kérdezzük meg őket például a hogyanlétükről, a családjuk egészségéről vagy a munkahelyi történésekről. Ha már a válasz közben azt látják rajtunk, hogy minket csak a “cucc eladása” érdekel, akkor az ellenszenvet ébreszt bennük, és ha meg is vásárolnak tőlünk valamit, nem szívesen fognak minket újra és újra felkeresni. Ha empatikusak vagyunk velük, akkor akár még baráti kapcsolatokká is elmélyülhet a viszony.

Szeretettel gondolok Rád,

Rózsa

Szórádi Rózsa

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük