Azt már tudjuk és tapasztaljuk, hogy a mai üzleti világban elkerülhetetlen a közösségi média felületek használata. Elengedhetetlen a vállalkozásunk szempontjából, hogy legalább egy csatornán jelen legyünk, ahol bemutatjuk az üzletünk lényegét, termékeit / szolgáltatásait, saját szerepünket és friss hírekkel, információkkal tudjuk az érdeklődők figyelmét fenntartani.
❓ TUDTAD❓
„2004-ben azt mértük, hogy átlagosan 2 és fél percig tudunk koncentrálni egy képernyőn szereplő feladatra. Néhány évvel később a figyelem időtartama körülbelül 75 másodperc lett. Most ott tartunk, hogy az emberek átlagosan 47 másodpercig képesek figyelni egy adott feladatra” – mondja dr. Gloria Mark, a Kaliforniai Egyetem informatika professzora.
🤯🤯 47 MÁSODPERC!🤯🤯
Ez azt jelenti, hogy az emberek az online világban kevesebb, mint 1 perc alatt 2 különböző – általában videós – tartalmat fogyasztanak el, illetve görgetnek át. Hiszen 47 másodperc alatt nem hogy elolvasni nem lehet egy posztot/cikket, de értelmezni, megemészteni pláne nem.
De mit tehetünk mi, vállalkozók a digitális térben annak érdekében, hogy mégis megpróbáljuk megszólítani az érdeklődőket, a közönségünket?
- MIT KÉPVISELSZ: pontosan meg kell tudnunk fogalmazni, hogy mivel foglalkozunk, mi a vállalkozásunk fő profilja, és ezek alapján megválasztani, kiválasztani a nekünk fontos CÉLKÖZÖNSÉGET (pl. ha autós szolgáltatásokat kínálunk, akkor kizárhatjuk a 18 év alatti korosztályt és a kb. 80 év fölötti korosztályt, valamint szegmentálhatunk férfi és női igények szerint, valamint prémium vagy középkategóriás gépjárművek alapján is elindulhatunk a csoportosításban)
- KI KÉPVISELI: ha sikeres szeretnél lenni az online marketingben, akkor fontos, hogy vállald az arcod; sokkal jobban megbíznak azokban a vállalkozásokban az emberek, ahol arcot tudnak társítani a céghez, hiszen látják, hogy kinek adják a pénzüket, látják, hogy ki fog velük és az személyes adataikkal törődni a vásárlás során és után
- HOL KÉPVISELED: ha megfogalmaztad azt, hogy mit és ki képvisel a vállalkozásodban, akkor nincs más hátra, mint körülnézni, hogy melyik felületeken szeretnél megjelenni. A különböző korosztályok más és más online csatornákat használnak napi szinten; itthon még mindig a Facebook a legelterjedtebb social média felület, de mellette érdemes elgondolkoznod az Instagram, a YouTube és a TikTok videók készítésén is.
- HOGYAN KÉPVISELED: egyértelmű javaslatom a VIDEÓS formátum! Videóban, tehát audiovizuális módon megjelenni és úgy átadni a vállalkozásod üzenetét a leghatékonyabb mód. Olvasni -sajnos- már nem szeretnek annyit az emberek, viszont videókat nézni igen. Viszont ne feledkezz meg a 47 másodperces küszöbértékről; 1 percnél hosszabb videót maximum csak a YouTube csatornádra érdemes készíteni, Facebookra, Instagramra és TikTokra mindenféleképpen ez legyen a maximum hosszúság!
Ha úgy érzed, most nagyon elvesztél az online forgatagban, ne aggódj, én is ezt éreztem, mikor elkezdtem a videós tartalmak gyártását! 😵
Viszont ha szeretnél fejlődni ezen a téren, nézz körül a csatornáimon, és keress bizalommal az alábbi elérhetőségeken!
🟦 FACEBOOK 🟦
🟪 INSTAGRAM 🟪
🟥 YOUTUBE 🟥
🟫 TIKTOK 🟫
Szeretettel várlak bármelyik felületemen, illetve közvetlenül is tudunk konzultálni, ha szeretnél egy személyes vagy online beszélgetést:
➡️ https://rozsaszoradi.hu/ingyenes-konzultacio/
➡️ +36 30 341 8660
Szeretettel gondolok Rád,
Rózsa