Beköszöntött a július, ami megkérdőjelezhetetlenül azt jelenti, hogy a legtöbben már javában tervezik, kivitelezik vagy élik a szabadságukat, a nyaralásukat⛱️. Ez azt is jelenti, hogy ebben az időszakban nehezebb elérni az embereket, a figyelmük ilyenkor inkább eltávolodik a munkától, hiszen a feltöltődés és a kikapcsolódás mindenkinek jár.
🤔 TAPASZTALTAD MÁR, hogy a nyári hónapokban visszaesett a forgalmad?
Én igen, és be kellett látnom, hogy ahhoz, hogy legalább a minimális bevételt el tudjam érni, stratégiát kell váltanom ezekben a hetekben.
De hogyan lehet megszólítani és motiválni a potenciális érdeklődőinket arra, hogy nyáron is vásároljanak / rendeljenek tőlünk?
Olvass tovább, és alkalmazd ezt a pár egyszerű fortélyt! ⏬
- Nézd át a kapcsolati listádat 🧑🤝🧑 Ha még nem gyűjtöd egy táblázatba az érdeklődőidet, akkor itt az ideje, hogy elkezdd, ha viszont van kapcsolati listád, akkor érdemes most elővenned, és végigböngészned. Jelöld meg azokat az ügyfeleidet, akikkel már régen beszéltél, vagy egy ideje nem rendeltek tőled. Keresd fel őket, hátha most aktuális a vásárlás. Utalj arra, hogy még a nyári szabadságok és utazások előtt akartad őket elcsípni, nem pedig a pihenés alatt zavarni. Kérdezd meg, hogy szükségük van-e valamire tőled, és tájékoztasd őket a te szabadságaidról is!
- Tervezz meg egy nyári akciót 🛒 a nyári vásárlások visszaesését úgy tudod kompenzálni, ha villám akciókat szervezel, ezzel tudod motiválni az embereket arra, hogy most vásároljanak tőled. Találj ki egy ütős ajánlatot, ami max. 4 hétig tart:
– kedvezményt biztosítasz a vásárlásból (érdemes minimum 10-15%-ot adni)
– kupont adsz a vásárlás mellé, amit a következő rendelésnél tudnak érvényesíteni
– “bundle” promóciót indítasz, ami azt jelenti, hogy egy fő termék mellé ajándékba adsz egy mellékterméket ingyen (vagy nagyon kedvezményesen) → ezt akkor érdemes használnod, ha gyorsan ki szeretnél pörgetni egy adott terméket - Szervezz nyereményjátékot 🎉 az a tapasztalatom, hogy az emberek szeretnek játszani, pláne akkor, ha nyerhetnek is vele! Találj ki egy nyereményt (ez lehet egy terméked vagy szolgáltatásod), és kösd feltételhez a megszerzését. Mit értek ezalatt? Például, ha szeretnéd, hogy többen kövessenek a közösségi média felületeiden, akkor a felhívásban az szerepeljen, hogy aki legalább 5 ismerősét meghívja az oldaladra, és ők be is követnek téged, nyerhetnek. Ha többet szeretnél eladni, akkor hívd meg a követőidet arra, hogy vásároljanak egy minimum értékben nálad, és garantáltan kapnak ajándékot.
- Indíts kihívást 💪 egy pár éve robbantak be a köztudatba a kihívások, amikben sokan szeretnek részt venni. Indítsd egy “vakáció” kihívást: hívd meg a követőidet, ügyfeleidet, hogy küldjék el neked a nyaraláson készült képeiket, vagy egy vicces-tanulságos történetet, ami a szabadságuk alatt történt velük, és akár a közösséged többi tagja szavazhat a beküldött tartalmakra. Aki a legtöbb szavazatot kapja, nyer egy ajándékot. De akár motiválhatod is az embereket arra, hogy a kihívás keretén belül csináljanak valamit: indíthatsz közös fogyókúrát, sportolást vagy egy új szokás beépítését a rutinba 21 nap alatt.
Ez csak egy pár ötlet volt a nyári uborkaszezonra, de mindenféleképpen érdemes valami újjal, valami nem megszokottal előállni a nyári hónapokban, amivel felhívod magadra és a vállalkozásodra a figyelmet akkor is, amikor az emberek figyelme teljesen másfele fordul. 🤗
Szeretettel gondolok Rád,
Rózsa